• کدخبر: 9789
  • انتشار خبر: ۱:۲۸ ب.ظ - پنج شنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲
  • چاپ خبر
معاونت فني و عمراني شهرداري کاشان:

۴۰۰ هکتار عملیات راهسازی در کاشان

معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان با بیان اینکه از نیمه سال ۱۳۹۲ تاکنون مساحتی حدود ۴۰۰ هکتار عملیات راهسازی در سطح شهر کاشان انجام شده است، گفت: در دوره جدیدمدیریت شهری ۴۰درصدبه سطح معابر شهر افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کاشان اول، معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان در جمع خبرنگاران گفت: در دوره مدیریت جدید شهری بیش از ۷۳۰ کیلومتر خط عملیات راهسازی احداث یا در حال اجرا است که به بیان ساده تر طول راهسازی انجام شده معادل طول مسیرکاشان تا شیراز است.

مهیارگرانمهر با بیان اینکه از ۷۳۰ کیلومتر لاین راهسازی در حال احداث  ۴۱۸ کیلومتر آن خط مربوط به کمربندی شهری بوده و مابقی جزء معابر داخلی شهری است ، تصریح کرد: از نیمه سال ۱۳۹۲ تاکنون مساحتی حدود ۴۰۰هکتارعملیات راهسازی در سطح شهر کاشان انجام شده که منجر به رشد حدود ۴۰درصدی سطح معابر شهر در دوره اخیر مدیریت شهری شده است.

وی ادامه داد: بلوارهای الهیه،دانشگاه ،حرم، شهیدان رفیعی، بلوار حریر مخمل ، بلوار انتهای صنعت بلوار کویر ، شهرک امام جعفر صادق ، سیمان کویر ، امام حسین ، شهرک سپاه ، شهرک های انتهای صنعت ، خاتم الانبیاء ، بلوار جانجانی و جاده سلامت و… جزئی از توسعه معابر داخل شهر محسوب می شوند و بزرگراه هایی مانند سردار کریمی طاهری، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، مصلی و باقر العلوم(ع) امام خامنه ای ، حضرت قائم و فتح المبین و… رینگ ترافیک شهری یا کمربندی داخل شهری را تشکیل می دهند.

گرانمهر با بیان این مطلب که اجرای عملیات راهسازی در داخل شهر یا درون محدوده شهری بدلیل وجود مشکلات عدیده تملک و آزاد سازی مسیر بسیار پر هزینه تر و طولانی تر از احداث راه های خارج از شهری است ، تاکید کرد: بر خلاف اینکه معمولاً مدیریت شهری مدیریتی کوتاه محسوب می شود و به دنبال نتایج کوتاه مدت است،این سیاست شخص آقای شهردار مبتنی بر توسعه پایدار و ایجاد زیرساخت های توسعه‌ای بوده است که منجربه ورود شهرداری به چنین عرصه جهادی در دوران رکود اقتصادی حاکم برکشور شده است.

وی اظهارکرد: در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل معاونت فنی و عمرانی شهرداری کاشان تاکید ویژه‌ای بر رعایت اصول فنی و کیفی اجرایی عملیات راهسازی دارد و بر همین اساس باتدوین شیوه نامه های اجرایی و لازم الاجرا کردن استقاده از «اساس کوهی شکسته» ضمن افزایش عمر لایه زیر سازی راه بر کاهش هزینه هایی نگه داشت که سالانه مبالغ سنگینی را به شهرداری تحمیل می کند، گام برداشته است.

انتهای پیام/

درج دیدگاه

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

جستجو

آخرین اخبار

khabarkhoon.com